Kuat.

Hi,

Aku sakit.
Tapi, sikit pun aku taknak tunjuk sedih depan family.
Depan semua orang sekalipun.
Jangan sedih mak ayah.
Jangan sedih sayang,
Jangan sedih kawan,
Aku cuba lawan, sedaya mungkin.
Aku kuat.

Sakit aku pembunuh nombor tiga di Malaysia.
Bukan biasa, tapi aku tak peduli.
Kena hadap, mesti.
Bukan tak sedih, tapi aku cuba tahan.
Aku cuba jadi apa yang semua orang cakap,
Kuat.

Raya, kali ni aku biarlah aku rasa bahagia.
Kisah pula dengan apa sekeliling cakap,
Sakit macam tak sakit?
Aku cuba, jadi kuat.

Kau ingat senang nak fight dengan semua benda?
Takda benda yang senang.
Dugaan kali ni berat, sangat.
Aku terima, semua benda.

Aku terpaksa extend satu sem, last sem.
Aku terpaksa rasa sakit, setiap kali treatment.
Lain, ada yang bernasib baik.
Tapi aku tak,
Setiap kali treatment, sakit sangat.

Pernah aku tanya kenapa aku?

Aku lihat apa yang jadi pada kehidupan aku dulu.
Dan akhirnya aku berhenti bertanya, 
Tapi berdoa.

Alhamdulillah, ramai di belakang.
Jangan tinggal aku, 
Aku tak mampu.

Terima kasih.

Yang dengki, maafkan aku.
Tak perlu.
Bersyukurlah, sebab masih ada nikmat Tuhan.
Kesihatan.

Aku janji, aku akan jadi kuat.

Assalamualaikum.






0 Anonymous: